DZIAŁO SIĘ

Dodane: 10 dni temu
Wyboista droga do samorządności

Wyboista droga do samorządnościDlaczego powiaty są drogie i nieefektywne? Co mają wspólnego samorządy z kremówką? Z kim Margaret Thatcher przeciągała linę? Jak można zreformować polską administrację terytorialną? Na te i jeszcze wiele innych pytań odpowiada Jakub Kwaśny w swojej monografii.

więcej

Odsłon: 96 | Komentarzy: 0
Dodane: 10 dni temu
Charytatywny bal dziennikarzy w Warszawie

Charytatywny bal dziennikarzy w WarszawieJuż 8 lutego 2020 r. na Foksal odbędzie się Charytatywny Bal Dziennikarzy w stylu Dwór i Chata Polska. Zagra Standard Brass Band, zaśpiewa Marlena Drozdowska, przewidziano również pokaz tańców dworskich oraz loterię wizytówkową.

więcej

Odsłon: 256 | Komentarzy: 0
Dodane: 11 dni temu
Konkurs dziennikarski SDP

Jeszcze do 10 lutego br. dziennikarze wszystkich specjalności oraz fotoreporterzy mogą zgłaszać prace opublikowane w 2019 r. do konkursu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W tym roku nagrody i wyróżnienia można zdobyć w 15 kategoriach. Pierwszy raz zostanie przyznana nagroda specjalna Fundacji Solidarności Dziennikarskiej.

więcej

Odsłon: 145 | Komentarzy: 0
Dodane: 12 dni temu
Zebranie Zarządu OW SDP



Zarząd Główny prosi KRRiT o stanowisko w sprawie Jacka Sobali
Dodano: 2010-05-25 - 3531 dni temu

List otwarty do KRRiTV

w sprawie „prywatnego” angażowania się pracowników mediów publicznych w kampanie wyborcze kandydatów na prezydenta

 

 

 

15 lat temu  z inicjatywy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich stowarzyszenia i związki dziennikarskie, wydawcy prasy,  nadawcy - TVP, Polsat i Polskie Radio, producenci filmowi i telewizyjni podpisali Kartę Etyczną Mediów, która w p-cie 2 mówi o zasadzie obiektywizmu.

 

Władze mediów publicznych zgodnie z duchem Karty Etycznej Mediów określiły szczegółowo zasady postępowania dziennikarzy   w czasie kampanii wyborczej i  wyborów - naczelną zasadą ma być praca oparta na uczciwości, rzetelności i bezstronności, przy czym bezstronność jest zachowaniem politycznej neutralności,  zachowaniem dystansu wobec polityków różnych orientacji.

Do SDP wpłynęły skargi naszych członków - pracowników Polskiego Radia, w związku z wystąpieniem dyrektora radiowej „Trójki” na wiecu o charakterze poparcia wyborczego dla jednego z kandydatów na prezydenta.

Wszystkich pracowników mediów publicznych - dziennikarzy i ich szefów - zasady winny obowiązywać w równym stopniu i w równym stopniu powinni ponosić odpowiedzialność za ich łamanie. Ani dziennikarze, ani ich szefowie nie mogą angażować się w kampanie wyborcze kandydatów „prywatnie”. I nie jest to tylko sprawa zawodowej etyki, ale wiarygodności naszego zawodu.

 

Zwracamy się do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o  pilne zajęcie jednoznacznego stanowiska  w opisanej przez nas sprawie.

 

 

 

Krystyna Mokrosińska

Prezes SDP

 


Odsłon: 3610 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers