DZIAŁO SIĘ

Dodane: 23 dni temu
Impresje z dziennikarskiej emigracji

Impresje z dziennikarskiej emigracjiReportaż wcieleniowy z elementami komentarza i felietonu, tak gatunkowo mogłabym zaklasyfikować „Ze sztambucha emigranta” Pawła Pietkuna. Ale to coś więcej niż twórczość dziennikarska, to po prostu życie.

więcej

Odsłon: 91 | Komentarzy: 0
Dodane: 31 dni temu
Zapraszamy na Foksal 25 maja

Zapraszamy na Foksal 25 majaTego dnia od południa do wieczora w siedzibie SDP odbędzie się kiermasz książek, nastąpi rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego, spotkamy się z gośćmi z Wojnowa i wspólnie obejrzymy film.

więcej

Odsłon: 100 | Komentarzy: 0
Dodane: 39 dni temu
Kino dokumentalne w Domu Literatury

Oddziały warszawskie: SDP i Stowarzyszenia Pisarzy Polskich wspólnie organizują pokaz filmów dokumentalnych

więcej

Odsłon: 71 | Komentarzy: 0
Dodane: 42 dni temu
Okruch nadziei w eterze
Dodane: 47 dni temu
Nasz człowiek znad Sekwany



Zarząd Główny prosi KRRiT o stanowisko w sprawie Jacka Sobali
Dodano: 2010-05-25 - 2946 dni temu

List otwarty do KRRiTV

w sprawie „prywatnego” angażowania się pracowników mediów publicznych w kampanie wyborcze kandydatów na prezydenta

 

 

 

15 lat temu  z inicjatywy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich stowarzyszenia i związki dziennikarskie, wydawcy prasy,  nadawcy - TVP, Polsat i Polskie Radio, producenci filmowi i telewizyjni podpisali Kartę Etyczną Mediów, która w p-cie 2 mówi o zasadzie obiektywizmu.

 

Władze mediów publicznych zgodnie z duchem Karty Etycznej Mediów określiły szczegółowo zasady postępowania dziennikarzy   w czasie kampanii wyborczej i  wyborów - naczelną zasadą ma być praca oparta na uczciwości, rzetelności i bezstronności, przy czym bezstronność jest zachowaniem politycznej neutralności,  zachowaniem dystansu wobec polityków różnych orientacji.

Do SDP wpłynęły skargi naszych członków - pracowników Polskiego Radia, w związku z wystąpieniem dyrektora radiowej „Trójki” na wiecu o charakterze poparcia wyborczego dla jednego z kandydatów na prezydenta.

Wszystkich pracowników mediów publicznych - dziennikarzy i ich szefów - zasady winny obowiązywać w równym stopniu i w równym stopniu powinni ponosić odpowiedzialność za ich łamanie. Ani dziennikarze, ani ich szefowie nie mogą angażować się w kampanie wyborcze kandydatów „prywatnie”. I nie jest to tylko sprawa zawodowej etyki, ale wiarygodności naszego zawodu.

 

Zwracamy się do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o  pilne zajęcie jednoznacznego stanowiska  w opisanej przez nas sprawie.

 

 

 

Krystyna Mokrosińska

Prezes SDP

 


Odsłon: 2711 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers