DZIAŁO SIĘ

Dodane: w piątek rano
Wielkanoc 2019

Koleżanki i Koledzy, W pięknym czasie Świąt Wielkiej Nocy życzę każdemu Wam nadziei i radości ze Zmartwychwstania Chrystusa! Prezes OW SDP Zbigniew Rytel

więcej

Odsłon: 18 | Komentarzy: 0
Dodane: w czwartek rano
Przeczytajmy Don Kichota

Przeczytajmy Don Kichota25 kwietnia Ambasada Hiszpanii w Polsce i Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego organizują II Czytanie Publiczne „Don Kichota” Miguela de Cervantesa Saavedry. Wcześniej będzie można wysłuchać wykładu prof. dr hab. Kazimierz Sabika o życiu i twórczości Cervantesa.

więcej

Odsłon: 35 | Komentarzy: 0
Dodane: tydzień temu
Bez Wierszówki ma już 15 lat

Bez Wierszówki ma już 15 latZ okazji rocznicy dyplom dziękczynny wraz ze specjalną jubileuszową odznaką za współpracę autorską przy edycji miesięcznika społeczno-kulturalnego SDP „Bez Wierszówki” otrzymali: Hanna Budzisz, Elżbieta Królikowska-Avis, Zbigniew Rytel i Jacek Wegner (wręczono 16 kwietnia) oraz Jan Bernacki, Aleksander Czajkowski-Ładysz, Bogdan Krawczyk, Anna Mieszczanek, Marek Palczewski i Joanna Paszkiewicz-Jaegers (wręczenie nastąpi w późniejszym czasie). 24 lutego br., podczas Gali Dziennikarzy Warmii i Mazur w Olsztynie podobny dyplom wraz z jubileuszową odznaką otrzymał red. Stefan Truszczyński.

więcej

Odsłon: 41 | Komentarzy: 0
Dodane: tydzień temu
Wielkanocne spotkanie OW SDP
Dodane: 10 dni temu
Kac emocjonalny



Zarząd Główny prosi KRRiT o stanowisko w sprawie Jacka Sobali
Dodano: 2010-05-25 - 3256 dni temu

List otwarty do KRRiTV

w sprawie „prywatnego” angażowania się pracowników mediów publicznych w kampanie wyborcze kandydatów na prezydenta

 

 

 

15 lat temu  z inicjatywy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich stowarzyszenia i związki dziennikarskie, wydawcy prasy,  nadawcy - TVP, Polsat i Polskie Radio, producenci filmowi i telewizyjni podpisali Kartę Etyczną Mediów, która w p-cie 2 mówi o zasadzie obiektywizmu.

 

Władze mediów publicznych zgodnie z duchem Karty Etycznej Mediów określiły szczegółowo zasady postępowania dziennikarzy   w czasie kampanii wyborczej i  wyborów - naczelną zasadą ma być praca oparta na uczciwości, rzetelności i bezstronności, przy czym bezstronność jest zachowaniem politycznej neutralności,  zachowaniem dystansu wobec polityków różnych orientacji.

Do SDP wpłynęły skargi naszych członków - pracowników Polskiego Radia, w związku z wystąpieniem dyrektora radiowej „Trójki” na wiecu o charakterze poparcia wyborczego dla jednego z kandydatów na prezydenta.

Wszystkich pracowników mediów publicznych - dziennikarzy i ich szefów - zasady winny obowiązywać w równym stopniu i w równym stopniu powinni ponosić odpowiedzialność za ich łamanie. Ani dziennikarze, ani ich szefowie nie mogą angażować się w kampanie wyborcze kandydatów „prywatnie”. I nie jest to tylko sprawa zawodowej etyki, ale wiarygodności naszego zawodu.

 

Zwracamy się do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o  pilne zajęcie jednoznacznego stanowiska  w opisanej przez nas sprawie.

 

 

 

Krystyna Mokrosińska

Prezes SDP

 


Odsłon: 3067 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers