DZIAŁO SIĘ

Dodane: 18 dni temu
Dyskusja dotycząca przyszłości SDP

Szanowne Koleżanki, Szanowni Koledzy, Zapraszam do udziału w dyskusji dotyczącej przyszłości Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Spotkanie odbędzie się 18 kwietnia (środa) o godz. 18.00 w Domu Dziennikarza, przy ul. Foksal 3/5, sala B, I piętro.

więcej

Odsłon: 54 | Komentarzy: 0
Dodane: 27 dni temu
Wesołych Świąt Wielkiej Nocy

Wesołych Świąt Wielkiej NocySzanowne Koleżanki i Koledzy! Życzę Wam pięknych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy. Żeby Zmartwychwstały Chrystus przyniósł nadzieję i radość...

więcej

Odsłon: 122 | Komentarzy: 0
Dodane: 702 dni temu
OW SDP przeciwko emisji „Operacja Pontifex. Tajne akta Watykanu”

Zarząd Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich stanowczo protestuje przeciwko emisji 16 maja br. w programie 2 TVP filmu „Operacja Pontifex. Tajne akta Watykanu”. Film przedstawia zmanipulowany obraz stosunków panujących w Watykanie podczas pontyfikatu papieża Jana Pawła II.

więcej

Odsłon: 2408 | Komentarzy: 0



Zarząd Główny prosi KRRiT o stanowisko w sprawie Jacka Sobali
Dodano: 2010-05-25 - 2892 dni temu

List otwarty do KRRiTV

w sprawie „prywatnego” angażowania się pracowników mediów publicznych w kampanie wyborcze kandydatów na prezydenta

 

 

 

15 lat temu  z inicjatywy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich stowarzyszenia i związki dziennikarskie, wydawcy prasy,  nadawcy - TVP, Polsat i Polskie Radio, producenci filmowi i telewizyjni podpisali Kartę Etyczną Mediów, która w p-cie 2 mówi o zasadzie obiektywizmu.

 

Władze mediów publicznych zgodnie z duchem Karty Etycznej Mediów określiły szczegółowo zasady postępowania dziennikarzy   w czasie kampanii wyborczej i  wyborów - naczelną zasadą ma być praca oparta na uczciwości, rzetelności i bezstronności, przy czym bezstronność jest zachowaniem politycznej neutralności,  zachowaniem dystansu wobec polityków różnych orientacji.

Do SDP wpłynęły skargi naszych członków - pracowników Polskiego Radia, w związku z wystąpieniem dyrektora radiowej „Trójki” na wiecu o charakterze poparcia wyborczego dla jednego z kandydatów na prezydenta.

Wszystkich pracowników mediów publicznych - dziennikarzy i ich szefów - zasady winny obowiązywać w równym stopniu i w równym stopniu powinni ponosić odpowiedzialność za ich łamanie. Ani dziennikarze, ani ich szefowie nie mogą angażować się w kampanie wyborcze kandydatów „prywatnie”. I nie jest to tylko sprawa zawodowej etyki, ale wiarygodności naszego zawodu.

 

Zwracamy się do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o  pilne zajęcie jednoznacznego stanowiska  w opisanej przez nas sprawie.

 

 

 

Krystyna Mokrosińska

Prezes SDP

 


Odsłon: 2664 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers