DZIAŁO SIĘ

Dodane: 463 dni temu
Wyrazy współczucia dla Marzeny Paczuskiej

Drogiej Koleżance Red. Marzenie Paczuskiej wyrazy głębokiego współczucia z powodu śmierci Matki Zarząd Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

więcej

Odsłon: 1300 | Komentarzy: 0
Dodane: 805 dni temu
Zarząd OW SDP zaniepokojony postawą kresy.pl

Oświadczenie: Z największym zaniepokojeniem obserwujemy działania portalu kresy.pl, którego publikacje godzą bezpośrednio w bezpieczeństwo i możliwość wykonywania zawodu reporterów: Bianki Zalewskiej, Pawła Bobołowicza i Dawida Wildsteina, relacjonujących działania wojenne na Ukrainie.

więcej

Odsłon: 2274 | Komentarzy: 0
Dodane: 805 dni temu
Oddział Warszawski SDP przeciwko politycznym rozgrywkom w sprawie katastrofy smoleńskiej

W związku z opublikowaniem przez dziennikarzy radia RMF FM tzw. stenogramów nagrań z kokpitu samolotu rządowego TU-154M , który uległ katastrofie 10.04.2010 r w Smoleńsku, Zarząd Oddziału Warszawskiego SDP oświadcza: 1. Kategorycznie sprzeciwiamy się udziałowi dziennikarzy w politycznym rozgrywaniu katastrofy smoleńskiej w przededniu jej 5 rocznicy.

więcej

Odsłon: 3637 | Komentarzy: 5
Dodane: 812 dni temu
Wesołego Alleluja!



Dziennikarz nie reklamuje
Dodano: 2010-06-18 - w piątek rano
Komisja Etyki TVP skrytykowała udział Beaty Sadowskiej w kampanii reklamowej Toyota Motor Poland. Przypomnijmy, że dziennikarka TVP 2 w maju została w ambasadorką marki Prius w Polsce i tym samy dołączyła do grona amerykańskich celebrities (m.in. Brad Pitt, Leonardo Di Caprio, Cameron Diaz czy Salma Hayek) jeżdżących hybrydową Toyotą Prius III.

Komisja stwierdziła, że Sadowska naruszyła, obowiązujące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników TVP "Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej" - w szczególności zapisy mówiące o tym, że "należy czytelnie oddzielać swoją prywatną działalność od pracy w telewizji publicznej" oraz o tym, że "dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam ani występować w programach reklamowych".

- Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojone tym faktem, który świadczy albo o braku niezbędnej świadomości etycznej, albo lekceważeniu standardów etycznych obowiązujących dziennikarzy telewizji publicznej - napisano w komunikacie.

Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojenie powszechnością procederu angażowania się dziennikarzy telewizji publicznej w działalność reklamową i kryptoreklamową. Zdaniem Komisji jest to świadectwo braku elementarnej znajomości standardów etycznych obowiązujących w zawodzie dziennikarskim oraz fałszywego pojmowania statusu „gwiazd”.

- Z zadziwiającą łatwością dziennikarze, przyjmując propozycje udziału w przedsięwzięciach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, burzą wypracowany latami wizerunek osób obiektywnych, będących rzecznikami interesów widza. Co gorsza masowe wykorzystywanie wizerunku medialnego czołowych dziennikarzy TVP w publikacjach promocyjnych i reklamowych podważa wiarygodność TVP jako instytucji zaufania publicznego. Trudno przyjąć, że proponowany im udział w sesjach zdjęciowych, fotografowanie się na tle określonych produktów rynkowych, jak np. samochody, meble czy kosmetyki, ma ze strony zleceniodawców charakter bezinteresowny, nawet jeśli dziennikarze nie otrzymują w zamian honorariów czy upominków – podkreśla Komisja Etyki TVP.

Komisja zwróciła się jednocześnie do zarządu TVP o niezwłoczne wydanie stosownych regulacji prawnych o charakterze obligatoryjnym i wprowadzenie odpowiednich aneksów do kontraktów dziennikarskich, które zapobiegną łamaniu Zasad Etyki Dziennikarskiej. Zdaniem Komisji szczególności regulacje takie powinny bezwarunkowo zakazywać udziału w reklamach i promocjach.

 

Więcej w portalu wirualnemedia.pl


Odsłon: 2604 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers