DZIAŁO SIĘ

Dodane: 22 godzin temu
Sześćdziesiąt minut ze stu lat

Sześćdziesiąt minut ze stu latTrudno byłoby sobie wyobrazić współczesny świat bez Igrzysk Olimpijskich, mistrzostw i pucharów świata w wielu dyscyplinach. Film „100 lat polskiego sportu” pokazuje, co Polacy zawdzięczają swoim wybitnym sportowcom.

więcej

Odsłon: 3 | Komentarzy: 0
Dodane: 22 godzin temu
Ulubienica muz

Ulubienica muzW przedświątecznym zabieganiu trzeba się czasem zatrzymać. Nie tylko po to, żeby złożyć sobie życzenia. Również na przeczytanie poezji. Darowujemy innym i sobie chwile z pięknym słowem.

więcej

Odsłon: 3 | Komentarzy: 0
Dodane: tydzień temu
Posiedzenie Zarządu i Opłatek - 10 grudnia

W najbliższy poniedziałek o godz. 16.30 zbierze się Zarząd Oddziału Warszawskiego SDP (w sali konferencyjnej na II p.). Spotkanie tradycyjnie jest otwarte dla wszystkich chętnych. Bezpośrednio po posiedzeniu Zarządu, o godz. 18.00, w Klubie Cudzysłów członkowie OW SDP spotkają się, żeby sobie złożyć życzenia z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia.

więcej

Odsłon: 17 | Komentarzy: 0
Dodane: 23 dni temu
Wyrazy współczucia



Dziennikarz nie reklamuje
Dodano: 2010-06-18 - 3099 dni temu
Komisja Etyki TVP skrytykowała udział Beaty Sadowskiej w kampanii reklamowej Toyota Motor Poland. Przypomnijmy, że dziennikarka TVP 2 w maju została w ambasadorką marki Prius w Polsce i tym samy dołączyła do grona amerykańskich celebrities (m.in. Brad Pitt, Leonardo Di Caprio, Cameron Diaz czy Salma Hayek) jeżdżących hybrydową Toyotą Prius III.

Komisja stwierdziła, że Sadowska naruszyła, obowiązujące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników TVP "Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej" - w szczególności zapisy mówiące o tym, że "należy czytelnie oddzielać swoją prywatną działalność od pracy w telewizji publicznej" oraz o tym, że "dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam ani występować w programach reklamowych".

- Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojone tym faktem, który świadczy albo o braku niezbędnej świadomości etycznej, albo lekceważeniu standardów etycznych obowiązujących dziennikarzy telewizji publicznej - napisano w komunikacie.

Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojenie powszechnością procederu angażowania się dziennikarzy telewizji publicznej w działalność reklamową i kryptoreklamową. Zdaniem Komisji jest to świadectwo braku elementarnej znajomości standardów etycznych obowiązujących w zawodzie dziennikarskim oraz fałszywego pojmowania statusu „gwiazd”.

- Z zadziwiającą łatwością dziennikarze, przyjmując propozycje udziału w przedsięwzięciach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, burzą wypracowany latami wizerunek osób obiektywnych, będących rzecznikami interesów widza. Co gorsza masowe wykorzystywanie wizerunku medialnego czołowych dziennikarzy TVP w publikacjach promocyjnych i reklamowych podważa wiarygodność TVP jako instytucji zaufania publicznego. Trudno przyjąć, że proponowany im udział w sesjach zdjęciowych, fotografowanie się na tle określonych produktów rynkowych, jak np. samochody, meble czy kosmetyki, ma ze strony zleceniodawców charakter bezinteresowny, nawet jeśli dziennikarze nie otrzymują w zamian honorariów czy upominków – podkreśla Komisja Etyki TVP.

Komisja zwróciła się jednocześnie do zarządu TVP o niezwłoczne wydanie stosownych regulacji prawnych o charakterze obligatoryjnym i wprowadzenie odpowiednich aneksów do kontraktów dziennikarskich, które zapobiegną łamaniu Zasad Etyki Dziennikarskiej. Zdaniem Komisji szczególności regulacje takie powinny bezwarunkowo zakazywać udziału w reklamach i promocjach.

 

Więcej w portalu wirualnemedia.pl


Odsłon: 3168 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers