DZIAŁO SIĘ

Dodane: 8 dni temu
Odciśnięte w zbiorowej pamięci

Odciśnięte w zbiorowej pamięciPłakaliśmy ze wzruszenia i śmialiśmy się w głos. Przenieśliśmy się w czasie o 100 lat i podróżowaliśmy na kresy. Spotkaliśmy herosów sportowych aren i lwowskich batiarów. Dzień Oddziału Warszawskiego, który zgromadził na Foksal tłumy, był urozmaicony i pełen emocji.

więcej

Odsłon: 47 | Komentarzy: 0
Dodane: 8 dni temu
Powrót do Studia Solidarność

Powrót do Studia SolidarnośćDokładnie trzydzieści lat po pierwszych częściowo wolnych wyborach parlamentarnych, dziennikarze na Foksal wspominali program telewizyjny, w którym prezentowali kandydatów Komitetu Obywatelskiego i uczyli Polaków, jak oddać ważny głos. Spotkanie 4 czerwca było też okazją do przypomnienia tego, że w trudnym czasie stanu wojennego, jako grupa zawodowa byliśmy solidarni.

więcej

Odsłon: 29 | Komentarzy: 0
Dodane: 17 dni temu
Przeżyjmy raz jeszcze te emocje - 5 czerwca 2019 r.

Oddział Warszawski Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich zaprasza na wyjątkowy wieczór wspomnień - 5 czerwca 2019 r. o godz. 17.00 w Domu Dziennikarza. Obejrzymy film: 100 lat polskiego sportu w reż. Zbigniewa Rytela i fotografie sportowe Rafała Oleksiewicza, posłuchamy dr Roberta Gawkowskiego i koncertu kapeli ze Lwowa. Wstęp wolny.

więcej

Odsłon: 47 | Komentarzy: 0
Dodane: 18 dni temu
Wystawa pod patronatem OW SDP
Dodane: 25 dni temu
Perły przedsiębiorczości



Dziennikarz nie reklamuje
Dodano: 2010-06-18 - w piątek rano
Komisja Etyki TVP skrytykowała udział Beaty Sadowskiej w kampanii reklamowej Toyota Motor Poland. Przypomnijmy, że dziennikarka TVP 2 w maju została w ambasadorką marki Prius w Polsce i tym samy dołączyła do grona amerykańskich celebrities (m.in. Brad Pitt, Leonardo Di Caprio, Cameron Diaz czy Salma Hayek) jeżdżących hybrydową Toyotą Prius III.

Komisja stwierdziła, że Sadowska naruszyła, obowiązujące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników TVP "Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej" - w szczególności zapisy mówiące o tym, że "należy czytelnie oddzielać swoją prywatną działalność od pracy w telewizji publicznej" oraz o tym, że "dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam ani występować w programach reklamowych".

- Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojone tym faktem, który świadczy albo o braku niezbędnej świadomości etycznej, albo lekceważeniu standardów etycznych obowiązujących dziennikarzy telewizji publicznej - napisano w komunikacie.

Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojenie powszechnością procederu angażowania się dziennikarzy telewizji publicznej w działalność reklamową i kryptoreklamową. Zdaniem Komisji jest to świadectwo braku elementarnej znajomości standardów etycznych obowiązujących w zawodzie dziennikarskim oraz fałszywego pojmowania statusu „gwiazd”.

- Z zadziwiającą łatwością dziennikarze, przyjmując propozycje udziału w przedsięwzięciach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, burzą wypracowany latami wizerunek osób obiektywnych, będących rzecznikami interesów widza. Co gorsza masowe wykorzystywanie wizerunku medialnego czołowych dziennikarzy TVP w publikacjach promocyjnych i reklamowych podważa wiarygodność TVP jako instytucji zaufania publicznego. Trudno przyjąć, że proponowany im udział w sesjach zdjęciowych, fotografowanie się na tle określonych produktów rynkowych, jak np. samochody, meble czy kosmetyki, ma ze strony zleceniodawców charakter bezinteresowny, nawet jeśli dziennikarze nie otrzymują w zamian honorariów czy upominków – podkreśla Komisja Etyki TVP.

Komisja zwróciła się jednocześnie do zarządu TVP o niezwłoczne wydanie stosownych regulacji prawnych o charakterze obligatoryjnym i wprowadzenie odpowiednich aneksów do kontraktów dziennikarskich, które zapobiegną łamaniu Zasad Etyki Dziennikarskiej. Zdaniem Komisji szczególności regulacje takie powinny bezwarunkowo zakazywać udziału w reklamach i promocjach.

 

Więcej w portalu wirualnemedia.pl


Odsłon: 3435 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers