DZIAŁO SIĘ

Dodane: w czwartek rano
Spotkajmy się świątecznie 10 grudnia

Spotkajmy się świątecznie 10 grudniaTradycyjnie przed Świętami Bożego Narodzenia w gronie członków Oddziału Warszawskiego SDP dzielimy się opłatkiem. W tym roku spotkanie organizujemy wspólnie z Klubem Dyskusyjnym AKAPIT oraz Klubem Publicystyki Kulturalnej.

więcej

Odsłon: 105 | Komentarzy: 0
Dodane: 20 dni temu
W Gdańsku msza za zmarłych dziennikarzy

W najbliższy poniedziałek 9 grudnia br. o godz. 16.00 w kaplicy kościoła św. Jana w Gdańsku przy ul. Świętojańskiej 50 zostanie odprawiona msza święta w intencji wszystkich zmarłych wybrzeżowych dziennikarzy. Współorganizatorem wydarzenia jest Oddział SDP w Gdańsku.

więcej

Odsłon: 34 | Komentarzy: 0
Dodane: 21 dni temu
Scrooge w każdym z nas

Scrooge w każdym z nasZgodnie z wieloletnią tradycją warszawscy klerycy przed Bożym Narodzeniem przygotowują przedstawienie teatralne. W tym roku słuchaczy Wyższego Seminarium Duchownego Diecezji Warszawsko-Praskiej pw. Matki Bożej Zwycięskiej reżyserował Marcin Kwaśny. Spektakl można oglądać jeszcze do połowy grudnia. Wizytę na Tarchominie trzeba sobie koniecznie wpisać do kalendarza.

więcej

Odsłon: 95 | Komentarzy: 0
Dodane: 23 dni temu
Wspomnieliśmy dziennikarzy
Dodane: 31 dni temu
Pamiętamy o dziennikarzach



Dziennikarz nie reklamuje
Dodano: 2010-06-18 - 3467 dni temu
Komisja Etyki TVP skrytykowała udział Beaty Sadowskiej w kampanii reklamowej Toyota Motor Poland. Przypomnijmy, że dziennikarka TVP 2 w maju została w ambasadorką marki Prius w Polsce i tym samy dołączyła do grona amerykańskich celebrities (m.in. Brad Pitt, Leonardo Di Caprio, Cameron Diaz czy Salma Hayek) jeżdżących hybrydową Toyotą Prius III.

Komisja stwierdziła, że Sadowska naruszyła, obowiązujące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników TVP "Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej" - w szczególności zapisy mówiące o tym, że "należy czytelnie oddzielać swoją prywatną działalność od pracy w telewizji publicznej" oraz o tym, że "dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam ani występować w programach reklamowych".

- Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojone tym faktem, który świadczy albo o braku niezbędnej świadomości etycznej, albo lekceważeniu standardów etycznych obowiązujących dziennikarzy telewizji publicznej - napisano w komunikacie.

Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojenie powszechnością procederu angażowania się dziennikarzy telewizji publicznej w działalność reklamową i kryptoreklamową. Zdaniem Komisji jest to świadectwo braku elementarnej znajomości standardów etycznych obowiązujących w zawodzie dziennikarskim oraz fałszywego pojmowania statusu „gwiazd”.

- Z zadziwiającą łatwością dziennikarze, przyjmując propozycje udziału w przedsięwzięciach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, burzą wypracowany latami wizerunek osób obiektywnych, będących rzecznikami interesów widza. Co gorsza masowe wykorzystywanie wizerunku medialnego czołowych dziennikarzy TVP w publikacjach promocyjnych i reklamowych podważa wiarygodność TVP jako instytucji zaufania publicznego. Trudno przyjąć, że proponowany im udział w sesjach zdjęciowych, fotografowanie się na tle określonych produktów rynkowych, jak np. samochody, meble czy kosmetyki, ma ze strony zleceniodawców charakter bezinteresowny, nawet jeśli dziennikarze nie otrzymują w zamian honorariów czy upominków – podkreśla Komisja Etyki TVP.

Komisja zwróciła się jednocześnie do zarządu TVP o niezwłoczne wydanie stosownych regulacji prawnych o charakterze obligatoryjnym i wprowadzenie odpowiednich aneksów do kontraktów dziennikarskich, które zapobiegną łamaniu Zasad Etyki Dziennikarskiej. Zdaniem Komisji szczególności regulacje takie powinny bezwarunkowo zakazywać udziału w reklamach i promocjach.

 

Więcej w portalu wirualnemedia.pl


Odsłon: 3761 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers