DZIAŁO SIĘ

Dodane: wczoraj rano
Przeczytajmy Don Kichota

Przeczytajmy Don Kichota25 kwietnia Ambasada Hiszpanii w Polsce i Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego organizują II Czytanie Publiczne „Don Kichota” Miguela de Cervantesa Saavedry. Wcześniej będzie można wysłuchać wykładu prof. dr hab. Kazimierz Sabika o życiu i twórczości Cervantesa.

więcej

Odsłon: 24 | Komentarzy: 0
Dodane: w środę rano
Bez Wierszówki ma już 15 lat

Bez Wierszówki ma już 15 latZ okazji rocznicy dyplom dziękczynny wraz ze specjalną jubileuszową odznaką za współpracę autorską przy edycji miesięcznika społeczno-kulturalnego SDP „Bez Wierszówki” otrzymali: Hanna Budzisz, Elżbieta Królikowska-Avis, Zbigniew Rytel i Jacek Wegner (wręczono 16 kwietnia) oraz Jan Bernacki, Aleksander Czajkowski-Ładysz, Bogdan Krawczyk, Anna Mieszczanek, Marek Palczewski i Joanna Paszkiewicz-Jaegers (wręczenie nastąpi w późniejszym czasie). 24 lutego br., podczas Gali Dziennikarzy Warmii i Mazur w Olsztynie podobny dyplom wraz z jubileuszową odznaką otrzymał red. Stefan Truszczyński.

więcej

Odsłon: 24 | Komentarzy: 0
Dodane: w środę rano
Wielkanocne spotkanie OW SDP

Wielkanocne spotkanie OW SDP Tradycyjnie już w Wielkim Tygodniu Prezes OW SDP Zbigniew Rytel zaprosił Koleżanki i Kolegów do podzielenia się jajkiem. Ten wyjątkowy czas oczekiwania na Zmartwychwstanie sprzyja refleksji o życiu. We wtorkowy wieczór trudno było również zapomnieć widoku palącej się katedry Notre Dame, z którą wielu z nas ma osobiste wspomnienia.

więcej

Odsłon: 33 | Komentarzy: 0
Dodane: w niedziele rano
Kac emocjonalny



Dziennikarz nie reklamuje
Dodano: 2010-06-18 - 3227 dni temu
Komisja Etyki TVP skrytykowała udział Beaty Sadowskiej w kampanii reklamowej Toyota Motor Poland. Przypomnijmy, że dziennikarka TVP 2 w maju została w ambasadorką marki Prius w Polsce i tym samy dołączyła do grona amerykańskich celebrities (m.in. Brad Pitt, Leonardo Di Caprio, Cameron Diaz czy Salma Hayek) jeżdżących hybrydową Toyotą Prius III.

Komisja stwierdziła, że Sadowska naruszyła, obowiązujące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników TVP "Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej" - w szczególności zapisy mówiące o tym, że "należy czytelnie oddzielać swoją prywatną działalność od pracy w telewizji publicznej" oraz o tym, że "dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam ani występować w programach reklamowych".

- Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojone tym faktem, który świadczy albo o braku niezbędnej świadomości etycznej, albo lekceważeniu standardów etycznych obowiązujących dziennikarzy telewizji publicznej - napisano w komunikacie.

Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojenie powszechnością procederu angażowania się dziennikarzy telewizji publicznej w działalność reklamową i kryptoreklamową. Zdaniem Komisji jest to świadectwo braku elementarnej znajomości standardów etycznych obowiązujących w zawodzie dziennikarskim oraz fałszywego pojmowania statusu „gwiazd”.

- Z zadziwiającą łatwością dziennikarze, przyjmując propozycje udziału w przedsięwzięciach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, burzą wypracowany latami wizerunek osób obiektywnych, będących rzecznikami interesów widza. Co gorsza masowe wykorzystywanie wizerunku medialnego czołowych dziennikarzy TVP w publikacjach promocyjnych i reklamowych podważa wiarygodność TVP jako instytucji zaufania publicznego. Trudno przyjąć, że proponowany im udział w sesjach zdjęciowych, fotografowanie się na tle określonych produktów rynkowych, jak np. samochody, meble czy kosmetyki, ma ze strony zleceniodawców charakter bezinteresowny, nawet jeśli dziennikarze nie otrzymują w zamian honorariów czy upominków – podkreśla Komisja Etyki TVP.

Komisja zwróciła się jednocześnie do zarządu TVP o niezwłoczne wydanie stosownych regulacji prawnych o charakterze obligatoryjnym i wprowadzenie odpowiednich aneksów do kontraktów dziennikarskich, które zapobiegną łamaniu Zasad Etyki Dziennikarskiej. Zdaniem Komisji szczególności regulacje takie powinny bezwarunkowo zakazywać udziału w reklamach i promocjach.

 

Więcej w portalu wirualnemedia.pl


Odsłon: 3344 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers