DZIAŁO SIĘ

Dodane: 23 dni temu
Impresje z dziennikarskiej emigracji

Impresje z dziennikarskiej emigracjiReportaż wcieleniowy z elementami komentarza i felietonu, tak gatunkowo mogłabym zaklasyfikować „Ze sztambucha emigranta” Pawła Pietkuna. Ale to coś więcej niż twórczość dziennikarska, to po prostu życie.

więcej

Odsłon: 91 | Komentarzy: 0
Dodane: 31 dni temu
Zapraszamy na Foksal 25 maja

Zapraszamy na Foksal 25 majaTego dnia od południa do wieczora w siedzibie SDP odbędzie się kiermasz książek, nastąpi rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego, spotkamy się z gośćmi z Wojnowa i wspólnie obejrzymy film.

więcej

Odsłon: 100 | Komentarzy: 0
Dodane: 39 dni temu
Kino dokumentalne w Domu Literatury

Oddziały warszawskie: SDP i Stowarzyszenia Pisarzy Polskich wspólnie organizują pokaz filmów dokumentalnych

więcej

Odsłon: 71 | Komentarzy: 0
Dodane: 42 dni temu
Okruch nadziei w eterze
Dodane: 47 dni temu
Nasz człowiek znad Sekwany



Dziennikarz nie reklamuje
Dodano: 2010-06-18 - godzinę temu
Komisja Etyki TVP skrytykowała udział Beaty Sadowskiej w kampanii reklamowej Toyota Motor Poland. Przypomnijmy, że dziennikarka TVP 2 w maju została w ambasadorką marki Prius w Polsce i tym samy dołączyła do grona amerykańskich celebrities (m.in. Brad Pitt, Leonardo Di Caprio, Cameron Diaz czy Salma Hayek) jeżdżących hybrydową Toyotą Prius III.

Komisja stwierdziła, że Sadowska naruszyła, obowiązujące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników TVP "Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej" - w szczególności zapisy mówiące o tym, że "należy czytelnie oddzielać swoją prywatną działalność od pracy w telewizji publicznej" oraz o tym, że "dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam ani występować w programach reklamowych".

- Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojone tym faktem, który świadczy albo o braku niezbędnej świadomości etycznej, albo lekceważeniu standardów etycznych obowiązujących dziennikarzy telewizji publicznej - napisano w komunikacie.

Komisja Etyki TVP wyraziła głębokie zaniepokojenie powszechnością procederu angażowania się dziennikarzy telewizji publicznej w działalność reklamową i kryptoreklamową. Zdaniem Komisji jest to świadectwo braku elementarnej znajomości standardów etycznych obowiązujących w zawodzie dziennikarskim oraz fałszywego pojmowania statusu „gwiazd”.

- Z zadziwiającą łatwością dziennikarze, przyjmując propozycje udziału w przedsięwzięciach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, burzą wypracowany latami wizerunek osób obiektywnych, będących rzecznikami interesów widza. Co gorsza masowe wykorzystywanie wizerunku medialnego czołowych dziennikarzy TVP w publikacjach promocyjnych i reklamowych podważa wiarygodność TVP jako instytucji zaufania publicznego. Trudno przyjąć, że proponowany im udział w sesjach zdjęciowych, fotografowanie się na tle określonych produktów rynkowych, jak np. samochody, meble czy kosmetyki, ma ze strony zleceniodawców charakter bezinteresowny, nawet jeśli dziennikarze nie otrzymują w zamian honorariów czy upominków – podkreśla Komisja Etyki TVP.

Komisja zwróciła się jednocześnie do zarządu TVP o niezwłoczne wydanie stosownych regulacji prawnych o charakterze obligatoryjnym i wprowadzenie odpowiednich aneksów do kontraktów dziennikarskich, które zapobiegną łamaniu Zasad Etyki Dziennikarskiej. Zdaniem Komisji szczególności regulacje takie powinny bezwarunkowo zakazywać udziału w reklamach i promocjach.

 

Więcej w portalu wirualnemedia.pl


Odsłon: 2920 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers