DZIAŁO SIĘ

Dodane: w poniedziałek rano
Teatr bawi i leczy

Teatr bawi i leczy„Cudowna terapia” Daniela Glattauera to tytuł przewrotny, bo nie terapia jest cudowna, tylko uczucia, które bohaterowie odkrywają na nowo. I to nie jest jedyne odkrycie, które można zrobić wybierając się na ten mądry spektakl.

więcej

Odsłon: 84 | Komentarzy: 0
Dodane: tydzień temu
Śladem naszych publikacji

Prokuratura Rejonowa Poznań Stare Miasto wszczęła śledztwo w sprawie próby podpalenia mieszkania redaktora Krzysztofa M. Kaźmierczaka.

więcej

Odsłon: 16 | Komentarzy: 0
Dodane: 11 dni temu
Prawa autorskie dla dziennikarzy i wydawców

Parlament Europejski przegłosował projekt dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym, co oznacza, że zostały przyznane wydawcom i dziennikarzom prawa pokrewne, jakie dzisiaj mają producenci filmów, muzyki, nadawcy.

więcej

Odsłon: 34 | Komentarzy: 0
Dodane: 20 dni temu
Konstruktor nowej Europy



O potwierdzenie niezależności politycznej dziennikarzy
O potwierdzenie niezależności politycznej dziennikarzyDodano: 2011-07-21 - 2621 dni temu

                                                                                               

                                                                                      

                                                                                               Warszawa, 20 lipca 2011 r.

 

             WP Prezes Juliusz Braun

             Telewizja Polska S.A.

 

              Szanowny Panie Prezesie,

    w imieniu Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich zwracamy się o potwierdzenie niezależności politycznej dziennikarzy pracujących w medium publicznym, jakim jest Telewizja Polska, poprzez wpisanie „klauzuli etycznej” do ich kontraktów i umów o pracę . Klauzula ta powinna zobowiązywać  zarówno pracodawcę, jak  i pracobiorcę do stosowania w codziennej pracy zasad pluralizmu, bezstronności, rzetelności i niezależności.

     Są to ustawowo zatwierdzone wymogi pracy dziennikarzy zatrudnionych w mediach publicznych. Media te są zobowiązane do przedstawiania całego bogactwa opinii i postaw obecnych w naszym społeczeństwie, które łoży na nie w formie abonamentu.

     Zbliżające się wybory parlamentarne wystawią przestrzeganie tych zasad na kolejną próbę. W ostatnich latach zbyt często słyszeliśmy o politycznych naciskach zmierzających do tego, by dziennikarze mediów publicznych faworyzowali taki a nie inny temat lub punkt widzenia, czy o braku zwykłej bezstronności tych dziennikarzy. Tego rodzaju praktyki odbierają im w oczach odbiorców bezcenny walor wiarygodności.

     Czas najwyższy, aby dziennikarzom Telewizji Polskiej, którymi Pan, Panie Prezesie, kieruje, przypomnieć zasady, zawarte w Ustawie o Radiofonii i Telewizji oraz w dziennikarskich kodeksach etycznych, ustanawiających standardy również dla mediów publicznych.

           Postulujemy więc  uzupełnienie wykazu obowiązków dziennikarzy zawartych w kontraktach i umowach o pracę, zatrudnionych w Telewizji Polskiej, o klauzulę etyczną zobowiązującą zarówno pracodawcę, jak pracobiorcę.

Odzwierciedli to intencję autorów ustępu 7. artykułu 27. Ustawy o Radiofonii i Telewizji, w myśl którego członkowie zarządów i osoby, piastujące  kierownicze stanowiska w jednostkach publicznej radiofonii, oraz dziennikarze i inni twórcy im podlegli winni  kierować się w swojej pracy codziennej, cytujemy: „zasadami profesjonalizmu, uczciwości, rzetelności i niezależności,  a także szanować zasady zawarte w ustępach 1a. i 2. artykułu 21. Ustawy”.

     Przypominamy, że do zasad zawartych we wspomnianym  artykule 21. należy, cytujemy: „umożliwienie obywatelom i ich organizacjom uczestniczenie w życiu publicznym poprzez prezentowanie zróżnicowanych poglądów i stanowisk oraz wykonywanie prawa do kontroli i krytyki społecznej”.

     Jesteśmy przekonani, Panie Prezesie, że wprowadzenie do kontraktów dziennikarskich postulowanych przez nas zasad, czyli wymogu sumiennego stosowania w praktyce Ustawy o Radiofonii i Telewizji, wraz z systemem szkoleń wewnętrznych, przyczynią się do uzdrowienia sytuacji w mediach publicznych, a tym samym do zwiększenia ich wiarygodności i grona ich odbiorców.     

                                                                    Z poważaniem 

                                                                    Grzegorz Cydejko 

                                                                    Prezes Oddziału Warszawskiego


Odsłon: 2560 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers