DZIAŁO SIĘ

Dodane: we wtorek rano
Dziennikarze zostają na Foksal

Dziennikarze zostają na FoksalStowarzyszenie Dziennikarzy Polskich poinformowało opinię publiczną o skierowaniu do prokuratury zawiadomienia o tzw. fałszerstwie sądowym w sprawie ksiąg wieczystych nieruchomości przy Foksal3/5, gdzie mamy siedzibę, a także pozwu o zobowiązanie władz Warszawy do wyrażenia woli przedłużenia użytkowania wieczystego tego budynku. Tego samego dnia Urząd Miasta w komunikacie przekazanym PAP poinformował, że chce porozumieć się z SDP. - Popieramy starania Zarządu Głównego w obronie Domu Dziennikarza i chcielibyśmy, żeby służył nadal naszemu środowisku - deklaruje Zbigniew Rytel, prezes OW SDP.

więcej

Odsłon: 35 | Komentarzy: 0
Dodane: w poniedziałek rano
To był dobry rok! - podsumowuje Prezes OW SDP

Po dwunastu miesiącach naszej kadencji kasa Oddziału jest pełniejsza niż była, kiedy przejmowaliśmy władzę. Udało nam się osiągnąć dodatni wynik, pomimo że spłacamy długi naszych poprzedników. Stan kasy w momencie obejmowania władzy i wielotysięczne długi z poprzedniego roku pokazują, że kwestia sposobu finansowania działalności oddziałów, albo szerzej, dostępu wszystkich członków naszego stowarzyszenia do wspólnego majątku jest najpilniejszym problemem do rozwiązania. W kolejnym roku będziemy dążyć do zmian systemowych, które pozwoliłyby na prowadzenie działalności tam, gdzie są dziennikarze, czyli w oddziałach.

więcej

Odsłon: 125 | Komentarzy: 0
Dodane: 9 dni temu
Zarabiajmy na prawach pokrewnych

Zarabiajmy na prawach pokrewnychZwolennicy dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym szacują, że dzięki nowym rozwiązaniom każdy polski dziennikarz może zarobić dodatkowo 2500 zł rocznie. O tym, z czyjej kieszeni będą pochodziły te pieniądze i jak dyskutowane wciąż regulacje wpłyną na działalność wydawców oraz rynek usług internetowych, rozmawiano podczas konferencji organizowanej przez stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL oraz Izbę Wydawców Prasy.

więcej

Odsłon: 17 | Komentarzy: 0
Dodane: 11 dni temu
Od nienawiści do miłości
Dodane: 12 dni temu
Bohater narodowego pojednania



Jarosław Kopeć sądzony
Dodano: 2010-03-09 - 3273 dni temu
Fundacja Helsińska Praw Człowieka w ramach programu Obserwatorium Wolności Mediów w Polsce pomaga prawnie redaktorowi sądzonemu za zniesławienie i za odmowę publikacji sprostowania. Kto z kolegów z SDP chciałby włączyć się do sprawy jako przyjaciel sądu?

Jarosław Kopeć jest redaktorem naczelnym „Tygodnika Pułtuskiego” (papierowe i internetowe wydanie). W 2007 r. napisał kilka artykułów, w których odniósł się do działalności sekretarza urzędu gminy Obryte, w szczególności do wspierania przez niego własnej żony, dyrektor "oświatowej" w gminie. Sekretarz wniósł do sądu akt oskarżenia przeciwko dziennikarzowi, powołując się na art. 212 k.k. oraz zażądał sprostowania. Wyrokiem z dnia 25.04.08r. Sąd Rejonowy w Pułtusku uniewinnił red. Kopcia od popełnienia przestępstwa zniesławienia i jednocześnie skazał go na karę grzywny w wysokości 1000 zł za odmowę publikacji sprostowania.

Dnia 29.04.08 r. J. Kopeć opublikował kolejny artykuł, pt.”Grzywna za przekonania”, w którym opisał szczegóły procesu. Sekretarz ponownie zażądał sprostowania informacji zawartych w artykule. Jarosław Kopeć odmówił sprostowania powołując się na art. 31 Prawa prasowego oraz na nieprawdziwość informacji zawartych w sprostowaniu. J. Kopeć umieścił jednak list z żądaniem sprostowania na stronie internetowej Tygodnika Pułtuskiego. W żądaniu sprostowania nie było ani okresu, w jakim ma ono się ukazać ani formy jaką ma przyjąć. Kopeć po jednym dniu zdjął wniosek o sprostowanie ze strony.

Dnia 25.02.09  r. sekretarz wniósł do sądu prywatny akt oskarżenia na podstawie art. 46 ust. 1 Prawa prasowego.
Dnia 30 października 2010 r. Sąd rejonowy w Pułtusku uznał Jarosława Kopcia za winnego tego, że w dniu 30.06.2008 nie umieścił w Tygodniku Pułtuskim wbrew obowiązkowi wynikającemu art. 31 ust. 1 ustawy Prawo prasowe sprostowania i skazał go na 6 miesięcy ograniczenia wolności. Uznał również za winnego odmowy umieszczenia sprostowania na stronie internetowej i skazał go na 7 miesięcy ograniczenia wolności. Sąd wydał karę łączną w wysokości 9 miesięcy ograniczenia wolności z obowiązkiem wykonania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne w wymiarze 30 godzin miesięcznie na rzecz Pułtuskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Pułtusku.
Właściwy w sprawie był jednak Sąd Rejonowy w Ostrołęce a nie w Pułtusku co wynika z rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 października 2002 r. w sprawie wyznaczenia sądów rejonowych rozpoznających sprawy o przestępstwa prasowe.
Dnia 02.02.2010 r. Sąd Okręgowy w Ostrołęce zmienił wyrok sądu Rejonowego w ten sposób, że uchylił orzeczenie o karze łącznej, uchylił skazanie red. Kopcia za nieumieszczenie sprostowania w Internecie i przekazał je do ponownego rozpoznania w Sądzie Rejonowym w Ostrołęce. W pozostałej części wyrok utrzymał w mocy.

Więcej na stronach Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka
Odsłon: 5099 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers