DZIAŁO SIĘ

Dodane: we wtorek rano
Dziennikarze zostają na Foksal

Dziennikarze zostają na FoksalStowarzyszenie Dziennikarzy Polskich poinformowało opinię publiczną o skierowaniu do prokuratury zawiadomienia o tzw. fałszerstwie sądowym w sprawie ksiąg wieczystych nieruchomości przy Foksal3/5, gdzie mamy siedzibę, a także pozwu o zobowiązanie władz Warszawy do wyrażenia woli przedłużenia użytkowania wieczystego tego budynku. Tego samego dnia Urząd Miasta w komunikacie przekazanym PAP poinformował, że chce porozumieć się z SDP. - Popieramy starania Zarządu Głównego w obronie Domu Dziennikarza i chcielibyśmy, żeby służył nadal naszemu środowisku - deklaruje Zbigniew Rytel, prezes OW SDP.

więcej

Odsłon: 35 | Komentarzy: 0
Dodane: w poniedziałek rano
To był dobry rok! - podsumowuje Prezes OW SDP

Po dwunastu miesiącach naszej kadencji kasa Oddziału jest pełniejsza niż była, kiedy przejmowaliśmy władzę. Udało nam się osiągnąć dodatni wynik, pomimo że spłacamy długi naszych poprzedników. Stan kasy w momencie obejmowania władzy i wielotysięczne długi z poprzedniego roku pokazują, że kwestia sposobu finansowania działalności oddziałów, albo szerzej, dostępu wszystkich członków naszego stowarzyszenia do wspólnego majątku jest najpilniejszym problemem do rozwiązania. W kolejnym roku będziemy dążyć do zmian systemowych, które pozwoliłyby na prowadzenie działalności tam, gdzie są dziennikarze, czyli w oddziałach.

więcej

Odsłon: 125 | Komentarzy: 0
Dodane: 9 dni temu
Zarabiajmy na prawach pokrewnych

Zarabiajmy na prawach pokrewnychZwolennicy dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym szacują, że dzięki nowym rozwiązaniom każdy polski dziennikarz może zarobić dodatkowo 2500 zł rocznie. O tym, z czyjej kieszeni będą pochodziły te pieniądze i jak dyskutowane wciąż regulacje wpłyną na działalność wydawców oraz rynek usług internetowych, rozmawiano podczas konferencji organizowanej przez stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL oraz Izbę Wydawców Prasy.

więcej

Odsłon: 17 | Komentarzy: 0
Dodane: 11 dni temu
Od nienawiści do miłości
Dodane: 12 dni temu
Bohater narodowego pojednania



Press i Wirtualne Media otrzymały oświadczenie Infor Biznes w sprawie red. Tomasza Świderka
Dodano: 2010-03-19 - 3263 dni temu

Infor Biznes oburzony doniesieniami na temat zwolnienia z „DGP” Świderka

Według informacji portalu wirtualnemedia.pl, Infor Biznes, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, wyraził w oficjalnym oświadczeniu oburzenie w związku z negatywną wymową medialnych doniesień na temat zwolnienia z „DGP” redaktora Tomasza Świderka. Wydawnictwu nie podoba się także to, że w sposób tendencyjny głos w sprawie zabiera Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich.

Agata Broda, rzecznik prasowy Infor Biznes, jest zdziwiona publikacjami sugerującymi, że decyzja o rozwiązaniu umowy o pracę ze Świderkiem była inspirowana zewnętrznymi naciskami. Zapewnia, że rozwiązanie tej umowy odbyło się zgodnie z obowiązującymi zapisami prawa.

„Decyzja o rozwiązaniu umowy była suwerenną decyzją redakcji, o czym Infor Biznes kilkakrotnie informował zainteresowane podmioty – media i SDP. Czujemy się pokrzywdzeni, że tak poważna instytucja, jaką jest Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, rozstrzyga i wyrokuje na forum publicznym sprawę, opierając się jedynie na jednostronnej relacji oraz „doniesieniach prasowych”. Spółka jest zobligowana zapisami polskiego prawa do zachowania w tajemnicy przyczyn wypowiedzenia umów o pracę pracowników, co uniemożliwia jej obronę przed atakami w tej sytuacji” – czytamy w oświadczeniu.

INFOR Biznes uważa, że argumenty używane w doniesieniach prasowych przedstawiają sprawę w jednostronnym, tendencyjnym kontekście i nieprawnie wykorzystują stwierdzenie o zamachu na wolność dziennikarstwa w Polsce. – Jest to bardzo poważnym oskarżeniem i godzi w dobre imię spółki Infor Biznes. Angażowanie organizacji dziennikarskich w osobiste interesy i wprowadzanie w błąd opinii publicznej narusza wizerunek opiniotwórczej gazety, jaką jest „Dziennik Gazeta Prawna”, czyli uderza w najczulszy punkt - wiarygodność tego medium i miejsca pracy dla dziennikarzy – podkreśla Agata Broda. Czy wydawnictwo Infor Biznes zamierza z tego powodu przeciwko komuś wejść na drogę sądową, na razie nie wiadomo.

Według przywoływanych w oświadczeniu Infor Biznes „prasowych doniesień”, powodem wyrzucenia Świderka z „DGP” miała być zbyt częsta krytyka, wyrażana przez niego w publikacjach wobec członków zarządu, a także rzecznika prasowego Telekomunikacji Polskiej. W sprawę zaangażowała się nawet Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy (IFJ), której członkiem jest SDP. Aidan White, sekretarz generalny tej organizacji, zwrócił się w oficjalnym liście do Stephane Richarda, prezesa France Telecom (która jest właścicielem TP SA), z prośbą o wyjaśnienie udziału Telekomunikacji Polskiej w tej sprawie.

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich poinformowało, że udzieli Tomaszowi Świderkowi wszelkiej pomocy prawnej. Barbara Rogalska, wiceprezes Zarządu Oddziału Warszawskiego SDP powiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że za sprawą zwolnienia Tomasza Świderka z „Dziennika Gazety Prawnej” może stać nadzwyczajna uprzejmość redakcji wobec reklamodawcy. Jak poinformowała nas Rogalska, organizacja ta czeka na ujawnienie przez strony treści wypowiedzenia pracy, wręczonego dziennikarzowi. – Dopiero wtedy dowiemy się, jak wydawca i redaktor naczelny uzasadniają konieczność rozstania z pracownikiem – mówi Rogalska. Zarówno Rogalska, jak i Jerzy Kłosiński, wiceprezes Zarządu Głównego SDP, uważają, że sprawa Świderka powinna skończyć się na sali sądowej. - Jak było naprawdę, rozsądzić musi sąd – podkreślił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jerzy Kłosiński.

Artykuł portalu znajdziesz tu.

Podobnie relcjonuje sprawę serwis internetowy press.pl:

Infor Biznes, wydawca ”Dziennika Gazety Prawnej”, czuje się pokrzywdzony działaniami Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, które wyjaśnia sprawę zwolnienia dziennikarza tego tytułu - Tomasza Świderka.
Świderka zwolniono pod koniec stycznia br. Wyjaśnienia jego zwolnienia chciała część dziennikarzy ”DGP”. Sprawą zajęło się też SDP. Nieoficjalnie mówiono, że powodem wypowiedzenia mu umowy było m.in. psucie wizerunku gazety poprzez ataki personalne na członków zarządu TP SA i jej rzecznika.
”SDP rozstrzyga i wyrokuje na forum publicznym sprawę, opierając się jedynie na jednostronnej relacji oraz doniesieniach prasowych” – napisała w oświadczeniu rzeczniczka wydawnictwa Agata Broda. Zapewnia, że decyzja o zwolnieniu dziennikarza była suwerenna, a zgodnie z prawem spółka musi zachować w tajemnicy powody wypowiedzenia.
Kilka dni temu wyjaśnień w sprawie Świderka zażądała międzynarodowa organizacja International Federation of Journalists. Jej przedstawiciele wystąpili do prezesa France Telecom o wyjaśnienie udziału TP SA (spółka córka France Telecom) w zwolnieniu dziennikarza ”DGP”.

Artykuł z press.pl znajdziesz tu.

 

Treść listu IFJ do France Telecom można znaleźć na stronach serwisu internetowego Oddziału Warszawskiego SDP pod adresem http://www.sdpwarszawa.pl/aktualnosci-81,IFJ_zaangazowal_sie_w_sprawe_%C5%9Awiderka.html.

 

22 lutego wiceprezes OW SDP Barbara Rogalska otrzymała odpowiedź Dariusza Piekarskiego, prezesa zarządu Infor Biznes - wydawcy DGP i Michała Koboski, redaktora naczelnego DGP, na prośbę o wyjaśnienie sprawy zwolnienia red. Tomasza Świderka. Zarząd Oddziału Warszawskiego prosił w szczególności o ustosunkowanie się do spekulacji prasowych na temat przyczyn zwolnienia red. Świderka, wśród których miały być opinie pracowników TP SA na temat tego dziennikarza.

Wydawca i redaktor naczelny DGP stwierdzili w odpowiedzi, że decyzja o zwolnieniu dziennikarza jest „niezależną decyzją redakcji”.



Odsłon: 6016 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Dodaj swój komentarz

komentarze(0):



Dodaj komentarz:



Adres e-mail nie zostanie wyświetlony na stronie,
służy jedynie możliwości potwierdzenia komentarza.








Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers