DZIAŁO SIĘ

Dodane: 12 dni temu
Potrzebne kontrole

Po ostatnim posiedzeniu Zarządu Głównego, podczas którego padło wiele poważnych zarzutów Prezes Oddziału Warszawskiego SDP Zbigniew Rytel, zasiadający również w Zarządzie Głównym SDP wraz z członkiem ZG Stefanem Truszczyńskim, złożyli do Głównej Komisji Rewizyjnej dwa kolejne wnioski o kontrolę poczynań Prezesa SDP, Zarządu Głównego i pracowników Stowarzyszenia. Tym razem chodzi o pozyskiwanie i wydatkowanie środków z instytucji publicznych oraz o współpracę z firmą STAO, zarządzającą Centrum Prasowym Foksal. Zarzuty są bardzo poważne i wymagają pilnego rozstrzygnięcia, jeszcze przed wznowieniem posiedzenia ZG przerwanego do 23 września 2021 r. Komisja Rewizyjna jest organem zobligowanym do wyjaśnienia tego rodzaju zarzutów i podjęcia właściwych działań w zależności od wyników swoich prac. Zachęcamy do zapoznania się z tekstem wniosków.

więcej

Odsłon: 3813 | Komentarzy: 0
Dodane: 15 dni temu
Na udeptanej ziemi

Zarząd Główny SDP pozbawił Sekretarz Generalną i Skarbnik prawa do podpisywania dokumentów bez uzgodnienia. Sekretarz Generalna oskarżyła prezesa o chęć zawarcia niekorzystnych umów finansowych. Prezes przeforsował ponowne zatrudnienie firmy STAO do zarządzania Centrum Prasowym Foksal. W tle padają zarzuty o mobbing, napaści i przebijanie opon. Tak kończy się trzecia kadencja Prezesa Krzysztofa Skowrońskiego.

więcej

Odsłon: 4861 | Komentarzy: 0
Dodane: 35 dni temu
Ferajna z Foksal

Demokratycznie wybrany Zarząd SDP coraz bardziej przypomina Komitet Centralny partii z poprzedniego systemu. Niewielka grupa skupia pełnię władzy, rozdziela między siebie funkcje i zasoby, obchodzi przepisy, nie dotrzymuje zobowiązań i coraz mniej liczy się z wyborcami.

więcej

Odsłon: 4489 | Komentarzy: 0
Dodane: 81 dni temu
Aresztowanie mecenasa
Dodane: 82 dni temu
Wybierzemy władze



Rada zaniepokojona sytuacją w Programie Trzecim Polskiego Radia
Rada zaniepokojona sytuacją w Programie Trzecim Polskiego RadiaDodano: 2010-08-14 - 4063 dni temu
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest zaniepokojona informacjami o naruszaniu bezstronności i standardów dziennikarskich w programach publicystycznych w radiowej Trójce, a także ostatnimi decyzjami personalnymi - oświadczył jej szef Jan Dworak.

"Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraża zaniepokojenie przesłanymi do Rady informacjami dotyczącymi naruszania bezstronności oraz standardów dziennikarskich w programach publicystycznych nadawanych w III Programie Polskiego Radia SA" - czytamy w przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl oświadczeniu, podpisanym przez Jana Dworaka.

Jak podkreślił Dworak, "niepokój Rady budzą także kolejne decyzje personalne podejmowane w ostatnich dniach w odniesieniu do dziennikarzy i redaktorów tworzących audycje w III Programie PR".

Szef Rady zapowiedział, że w najbliższym czasie jej członkowie przeanalizują sytuację w III Programie PR, "zgodnie z obowiązującą procedurą". Taką zapowiedź członkowie Rady składali już na pierwszym, inaugurującym posiedzeniu, we wtorek. Wtedy to Dworak zapowiadał przesłanie do prezesa Polskiego Radia Jarosława Hasińskiego pisma z prośbą o oficjalne stanowisko w tej sprawie.

Jak powiedział w czwartek członek Rady Krzysztof Luft, pismo zostało już wysłane.

Chodzi o skargę do KRRiT dziennikarzy radiowej Trójki. Grupa dziennikarzy napisała do KRRiT o "permanentnym naruszaniu standardów pracy dziennikarskiej, które odbywa się na antenie programu". W skardze wskazują, że "od lutego br. trwa wprowadzanie na antenę Trójki publicystów zaangażowanych po jednej stronie konfliktu, jaki dzieli obecnie Polskę". Skarżący podkreślają, że do prowadzonych przez nich dyskusji "na ogół nie zapraszają oni gości reprezentujących rozmaite stanowiska i czynią z tych audycji jednoznaczne w wymowie występy propagandowe".

Dziennikarze wskazują m.in. na program "Trójka po trzeciej" prowadzony przez redaktora naczelnego "Gazety Polskiej" Tomasza Sakiewicza. 3 sierpnia program był poświęcony nieudanym przenosinom krzyża spod Pałacu Prezydenckiego, a zaproszono do niego ks. Stanisława Małkowskiego, historyka IPN Grzegorza Majchrzaka i Jana Pospieszalskiego.

Zaniepokojenie KRRiT związane z decyzjami personalnymi w Trójce wzbudziło m.in. przeniesienie w ostatnich dniach wieloletniej sekretarz redakcji Trójki Anny Burzyńskiej do działu projektów specjalnych Redakcji Publicystyki. W czwartek po południu rzecznik Polskiego Radia Radosław Kazimierski poinformował jednak, że zarząd zaproponował Burzyńskiej stanowisko zastępcy dyrektora Trójki, a ona się zgodziła.

W środę publicysta dziennika "Polska The Times" Andrzej Godlewski, który był jednym z prowadzących cykl "Trójka po trzeciej" usłyszał, że będzie odsunięty od prowadzenia swojego programu.

W lipcu za publikację tekstu w "Newsweeku" został ukarany naganą dziennikarz Trójki Jerzy Sosnowski. W tekście dla "Newsweeka" Sosnowski napisał m.in.: "Czy można sobie wyobrazić, że w sporym europejskim kraju, spełniającym jakoby demokratyczne normy, dwie partie dzielą między siebie media publiczne, umawiając się, na których antenach będą prowadziły akcje propagandowe? Nie trzeba sobie tego wyobrażać, ponieważ doszło do tego na Państwa oczach. Firma nazywa się Polskie Radio, jej radzący sobie dotąd oddział to Trójka, a umawiające się partie to PiS i SLD". Wcześniej Sosnowski został zawieszony w obowiązkach po tym, jak krytykował politykę kadrową ówczesnego dyrektora Trójki Jacka Sobali. Przeciwko karaniu dziennikarza protestowała Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

kk / pap / pr / masz



Odsłon: 4211 | Komentarzy: 0 | Udostępnij: udostępnij na facebook-u udostępnij na twitterze

Copyright © SDP Warszawa 2010                                                                                                            Projekt i realizacja: Webdreamers