Zapraszam Was serdecznie na moje kolejne muzyczne urodziny (tak, to już taka mała tradycja!). Co prawda w tym roku z małą obsuwą, ale to tylko staje się pretekstem to wzniesienia toastu i za moich przyjaciół, którzy również urodzili się w pierwszej połowie pierwszego miesiąca kalendarzowego
Przy tej okazji przypomnę mój autorski program „Tribal Songs” – inspirowany kulturami plemiennymi, reinterpretujący ich dalekie echa, sprzęgnięty z duchem Matki Natury, zasłuchany w głosach przodków, ale i zanurzony w „tu i teraz” i otwarty na mniej lub bardziej futurystyczną przyszłość.
Podczas tego koncertu pojawią się także cytaty z pozostałych części mojego tryptyku – „Strange Songs” (I) i „City Songs” (III) oraz improwizacje na bazie wierszy własnych i innych poetów, którzy mnie kiedykolwiek poruszyli… Nie zabraknie też muzycznych niespodzianek!
No i NAJWAŻNIEJSZE – będzie to premiera mojej płyty „Tribal Songs” w streamingu (seria Opus, Requiem Records), która dotychczas funkcjonowała jedynie na CD jako „Tribal Songs live”. Przyszedł jednak czas i na wersję studyjną, sfinansowaną ze środków ZAW STOART, największej polskiej organizacji zbiorowego zarządzania prawami do artystycznych wykonań utworów muzycznych i słowno-muzycznych (w tym miejscu specjalne podziękowania dla Quality Studio za nagranie!).
To co, widzimy się? Tort też ma być!!!
19 stycznia 2025, niedziela
godz. 19
PraCoVnia Art-Club, ul. Popiełuszki 16, Warszawa
Wstęp? Wrzucasz do przysłowiowego kapelusza tyle, ile, czujesz, chcąc wspierać artystów takich właśnie, jak ja – poza mainstreamem
Maja [Maya] Baczyńska – muzyk i performerka, scenarzystka i reżyserka, pedagog specjalny i arteterapeutka, autorka tekstów. Doktor sztuk muzycznych UMFC. Członkini m.in. Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenia Pisarzy Polskich oraz Koła Scenarzystów, Koła Młodych, Sekcji Dokumentalistów i zarządu Koła Reżyserów Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Inicjatorka spotkań networkingowych „Muzyka w filmie SFP”. Laureatka nagród w kilku dziedzinach sztuki, stypendystka PISF, ZAiKS i STOART, autorka libretta do Pasji na solistów, chór i orkiestrę Rafała Kłoczko oraz libretta baśni symfonicznej „Czarodziejska batuta” Zuzanny Niedzielak, jak również filmów (m.in. „Kilka pytań o słyszenie świata”, „Miła, padnij!”, „Warsaw Music: Suita warszawska II”, „Prawykonanie x 3”), spektakli („Dziwnotwór”, „Motyl i wilk”, „Matka skodyfikowana”), tomików („Pióra dzikich” – nagrodzone I nagrodą Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim „O Złotą Pszczołę”, „Ojcowizna”, „Matka skodyfikowana”) i książki dla dzieci „Jezioro Sekretów i inne opowiadania”. Gra koncerty muzyki intuitywnej na styku eksperymentu i tradycji i muzyki relaksacyjnej. Tworzy muzykę do spektakli butoh. Współpracowała m.in. z: Signal To Noise Ratio, Kuonotorkkują, Warsaw Gamelan Group (Festiwal Sonus ex Machina, Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka, Filharmonia Narodowa). Występowała m.in. w: Butohsferze (Butoh Kai, Japoniki), Nowym Teatrze, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, w Centrum Sztuki Współczesnej Zamku Ujazdowskim, w Teatrze Akt (m.in. w ramach festiwalu Butohpolis), na: Festiwalu Experyment, Festiwalu Fortalicje, Festiwalu Ale Wiocha, Ogólnopolskim Przeglądzie Sztuki Współczesnej „Forma” czy w ramach Music Festival Ecos Urbanos w Meksyku (w kompozycjach Marzeny Majcher) i in.
Od 2023 roku współpracuje (gra na skrzypcach) z zespołem punkowym Ciary. Od ponad 15 lat prowadzi zajęcia muzyczne i arteterapeutyczne oraz warsztaty (m.in. improwizacji na bazie pieśni tradycyjnej czy medytacji z dźwiękiem misy). Autorka solowych projektów muzycznych: tryptyku – „Strange Songs”, „Tribal Songs” (w 2022 wydany jako album CD live), „City Songs” oraz „Haiku Music” i „Flower Songs”.
Fot. Anita Wąsik-Płocińska.